miércoles, 27 de abril de 2022

 LA HISTORIA DEL RATONCITO PÉREZ

Lo que os vengo a contar hoy es la historia del ratoncito Pérez.

Había una vez, en el mar, una ostra que lloraba, pasó por allí un caballito de mar y le preguntó: - ¿Por qué lloras, que haces aquí tan solita?

- He perdido mi única perla. Entonces el caballito de mar se fue a buscarla, pero no la encontró; fue a preguntarle a una sardina que pasaba por allí, -oye sardina ¿tú has visto alguna perla? –no, contestó la sardina. Entonces la sardina fue a buscar a un cangrejo que se encontraba en la orilla del mar, - ¿has visto una perla?, -no, contestó. Así que el caballito de mar se fue a preguntarle a un ratón que se paseaba por la orilla, pero tampoco había visto nada. El ratoncito decidió ayudarlo y buscando, buscando, encontró una moneda y decidió llevársela; más tarde encontró una piedra blanca, pero no brillaba, así que la dejó.

Se hizo muy tarde y entró en una casa, vio una niña durmiendo y subió a su cama.

¿Y sabes lo que encontró debajo de la almohada? ¡Un diente! Pensó que se parecía a una perla y decidió llevárselo. A cambio le dejó la moneda.

El ratón le entregó el diente al cangrejo; el cangrejo a la sardina; la sardina al caballito de mar y por último, el caballito de mar a la ostra. Así fue como la ostra recuperó su perla, aunque no era exactamente una perla.

Desde entonces, el ratoncito Pérez se lleva los dientes, que dejan los niños y niñas debajo de sus almohadas y les deja una moneda.

Carla García Pardo

 

EL DRAGÓN Y LA BICICLETA


Había una vez un dragón que no sabía volar, por más que lo intentaba no podía y todos los dragones se reían de él.

Harto de caídas y burlas decidió irse de casa. Había oído hablar de un hechicero que conseguía lo imposible y fue en su búsqueda. Cuando lo encontró le contó lo que le pasaba.

- ¿Podrías enseñarme a volar?, - preguntó el dragón.

El hechicero probó todas sus pócimas, hechizos y trucos, pero no consiguió nada. Entonces, le dijo que fuese a ver a un amigo suyo que era inventor, que no perdía nada con intentarlo.

Cuando el dragón llegó donde estaba el inventor, este le dijo que era un caso nunca visto. Le aconsejó subir en una bicicleta y pedalear.

Siguió el consejo, se dio cuenta de que se elevaba del suelo al comenzar a pedalear, poco a poco fue aprendiendo a volar, se puso muy feliz.

El dragón fue a ver a su familia y amigos, todos se alegraron mucho de que pudiese volar. Nunca más se volvieron a burlar de él. Se hizo famoso por conseguir lo que parecía imposible, aprender a volar montando en bicicleta.

Jose Enrique Juan Catalán

 

NOS VAMOS AL INSTITUTO

Nos vamos al instituto y algunos estamos preocupados, no queremos que se pierdan nuestras amistades de primaria.

La moraleja de esta historia es que tenemos que disfrutar del tiempo que nos queda de estar juntos.

Es por la mañana, todos estamos en clase, son nuestros últimos días en el colegio. Cuando suena la música, todos mis amigos y yo salimos corriendo con una sonrisa en la cara, pensando que este verano tiene que ser inolvidable.

- ¡Qué ganas del viaje de fin de curso! -dice Laura emocionada.

- ¡Sí, lo vamos a pasar de cine! -dice Marta.

- Chicas, sabéis que después del viaje de fin de curso nos vamos al instituto.

- ¡Whoa! Es verdad.

- Sí, ya no estaremos todos juntos, nos separarán en clases distintas.

- Sí, pero nos veremos en el patio y seguro que algunas tardes quedaremos.

- Ya, pero no es lo mismo. -Dice un poco decepcionada.

- ¡Bah! Chicas, no estéis tristes por el curso que viene, disfrutemos el tiempo que pasemos en el viaje y en las vacaciones.

- Es verdad, tenemos que disfrutar del tiempo que aún nos queda de estar juntos y no pensar en el mañana.

Adriana Martínez Merino 

ACTIVIDAD

Escribe un cuento o poema con dibujo y envíalo por Correo postal a:

GRUPO LEO

Apartado 4042

03080 ALICANTE

o por email a grupoleoalicante@gmail.com

No olvides poner tu nombre y apellidos, curso, colegio. Podría ser publicado en nuestro BLOG.

 

miércoles, 13 de abril de 2022

Cuentos de 4º de Primaria del CEIP Azorín de Alicante

 DONYET ENTREMALIAT


Hi havia una vegada un donyet entremaliat que es deia Romeu. Era savi i juganer i li agradava fer malifetes com molestar els veïns, pintar les parets… Però el que més li agradava era no deixar dormir a l’amo de la casa.

Quan l’amo dormia, Romeu es ficava en la seua habitació i començava a cridar, a botar al llit, a fer-li cosquerelles… L’amo no podia més. No dormia res y no sabia qui li molestava. Així que va fer un pla: va posar pegament a l’entrada de l’habitació perquè qui passara per allí es quedara atrapat.

Aleshores va descobrir que era el donyet Romeu qui no li deixava dormir. Com l’amo i el donyet eren bons, van arribar a un acord: el donyet podria quedar-se a sa casa si no li despertava.

I des d’eixe dia van viure els dos molt feliços.

Texto e ilustración: Naia Amat Rodríguez


 
LA GRAN TRAGEDIA GRIEGA

Había una vez unos científicos que estaban experimentando con unos virus radiactivos, después de muchas investigaciones dieron con las propiedades de los virus. El que más estudiaban era el Partenón, llamado así porque donde empezó a haber más casos fue en Atenas, Grecia. Y se llamaba Partenón porque allí están enterrados los muertos del Partenón.

Un día cualquiera, a los científicos que estudiaban el virus, ¡se les derramó! Todos se debilitaron mucho pero una hora después mejoraron. Pero no sabían que esas cosas iban a peor. El virus se apoderaba de tu cuerpo manejándolo, pero uno se dio cuenta. Y el virus no dudó en matarlo y cuando se los esperaban los otros fueron invadidos por el virus.

Hoy en el 2022 el laboratorio ya está cerrado pero unos chicos al salir del colegio se dirigieron a ese laboratorio por un reto. Los chicos y las chicas, que eran Marta. Marcos, Lucas y Sofía, cuando llegaron vieron que la valla estaba rota y entraron.

Ahí fue cuando los chicos con los que habían hecho el reto les encerraron.

Y dijeron asustados:

- ¿Qué vamos a hacer?

- ¡Ayuda, socorro! ¡Sacadnos de aquí!

Y Sofía dijo:

- Odio los espacios cerrados.

Marcos dijo:

- Nos os preocupéis, saldremos de aquí.

De repente, Lucas dijo:

- Aquí es donde murieron los científicos, ¿y si aún queda algo de virus Partenón?

Marta dijo:

- ¡Ese virus es muy antiguo!

Lucas se acercó a una antigua máquina, la tocó y de repente …

¡Desapareció! Todos gritaron: ¡Lucas! Y todos fueron a tocar la máquina y entonces todos se transportaron al día que sucedió la tragedia y esa máquina les dijo: ayudad a que no se produzca la tragedia o moriréis encerrados en el laboratorio.

Después de muchas investigaciones los niños y niñas consiguieron que no se produjese la gran tragedia y volvieron a sus casa sanos y salvos.

Texto e ilustración: Laura Pérez Sevilla

TOM I LA VARETA MÀGICA


Hi havia una vegada un xiquet anomenat Tom que vivia amb els seus pares i els seus dos germans majors. Vivien en un poble molt pobre, amb poques cases i sense res que fer. Un dels pocs comerços que hi havia al carrer principal del poble era una administració de loteria.

Un dia, al eixir de la seua escola, la seua iaia, que l’havia arreplegat, el va portar a l’administració de loteria. Ella li va donar diners i li va dir que comprara el número 24300. L’àvia havia tingut una intuició: sabia que eixe número anava a ser premiat. Li va dir: “si et donen el premi, fes amb els diners el que més il·lusió et faça”.

El dilluns següent va sentir per la ràdio el 24300 i es va emocionar molt. Ell, amb eixos diners, va decidir comprar una casa preciosa per a tota la seua família. La casa que van comprar estava situada en una ciutat amb molts habitants però un poquet apartada de les altres cases.

El dia que es van mudar, va entrar a la seua habitació nova i en el seu llit hi havia una espècie de vareta. La va agafar amb curiositat i va començar a menejar-la. De sobte, va aparéixer un troll grandíssim, verd, amb les orelles puntiagudes i les dents taronges.

Tom es va espantar molt i va intentar calmar a la bèstia. Se li va ocórrer donar-li una poma i després de menjar-se-la, es va calmar. Avisà als seus germans i al final als seus pares també. Els pares estaven un poc espantats però, al mateix temps, estaven tranquils perquè van vore que era inofensiu.

Des d’aquell dia, va viure amb ells. No el deixaven eixir de la mansió per a què ningú li fera mal, però ell s’ho passava molt bé amb tota la família. L’alimentaven molt bé i li donaven tots els dies el seu menjar preferit: pomes i taronges.

I... conte contat, ja s’ha acabat i per la xemeneia s’ha escapat.

 Texto: Verónica Ávila Ortega

Ilustración: José Antonio Calderón Mostazo

 

ACTIVIDAD

Escribe un cuento o poema con dibujo y envíalo por Correo postal a:

GRUPO LEO

Apartado 4042

03080 ALICANTE

o por email a grupoleoalicante@gmail.com

No olvides poner tu nombre y apellidos, curso, colegio. Podría ser publicado en nuestro BLOG.

 

miércoles, 6 de abril de 2022

Libros del mes de marzo: "Charles Darwin y l'evolució"

Resenya:

Acompanyem el famós científic Charles Darwin en les seues increïbles aventures! Darwin va recórrer el món estudiant criatures excepcionals i va desenvolupar la teoria de l'evolució de les especies per selecció natural. Vols saber mes coses sobre el científic i els seus descobriments? Amb tires còmiques i requadres amb dades curioses! Un viatge fascinant pels grans descobriments científics de la humanitat!

L’autor:

Ian Graham va nàixer a Belfast en 1953. En la dècada de 1970, va obtindre una llicenciatura en física aplicada i un postgrau en periodisme en The City University, Londres. A principis de la dècada de 1980, va treballar com a periodista i editor d'una revista a Londres abans de convertir-se en escriptor independent i mudar-se a la zona rural de Norfolk. 

Ian ha escrit més de 240 llibres, principalment llibres il·lustrats de no ficció per a xiquets i adolescents, sobre temes de ciència, tecnologia i enginyeria que van des de l'exploració espacial, l'aviació i la ciència forense fins a l'energia, els invents i els experiments científics. També ha escrit novel·les gràfiques basades en les històries d'El son d'una nit d'estiu i Robinson Crusoe.

La il·lustradora:

Il·lustradora i autora especialitzada en llibres infantils.

Annaliese Stoney es va graduar del curs d'il·lustració d'University College Falmouth en 2011 i ha treballat com a il·lustradora des de llavors. Viu en Wiltshire amb el seu espòs Steve, un forner, que treballa incansablement per a proporcionar-li a Annaliese suficients croissants per a: “alimentar la seua creativitat.

El treball d'Annaliese mostra un do per als personatges i l'humor visual. Açò s'adapta a una àmplia varietat de formats, des de publicitat i editorial fins a targetes de felicitació, encara que té una predilecció particular pels llibres per a xiquets.

El primer llibre il·lustrat i escrit per Annaliese va ser publicat en 2014 per Bonney Press (un segell de Hinkler). Des de llavors, ha il·lustrat nombrosos títols de ficció juvenil. Annaliese també oferix tallers escolars.

INTRODUCCIÓ

28 de Maig de 1876

El peu se’m va afonar en l’arena negra com si l’haguera posat sobre la terra d’un altre planeta. La calentor era insuportable, com si el foc de l’infern cremarà davall de les meues botes. Terra endins, les roques eren dures com el ferro i negres com l’arena. Uns fardatxos enormes, els més lletjos que he vist en la vida, s’apartaven quan jo passava. Aquella nit, vaig sopar carn de tortuga torrada en la foguera, a la llum de les estreles. Imagina-ho. La tortuga era tan gran que ben bé podia suportar un home damunt de la closca. I els ocells. Al principi, a penes em cridaren l’atenció aquells pardals menuts i de color terrós que volaven en esbarts.Jo encara no ho sabia, però aquells pardalets m’havien de canviar la vida i generarien una revolució en el camp de la biologia. Vaig estar a punt de descobrir-ho. No vaig comprendre com eren d’importants fins que vaig abandonar aquell lloc desconegut i estrany. Només quan els vaig recordar, després, vaig començar a veure que tenien alguna característica estranya. I aquell pensament ho va canviar tot.

Charles Darwin va callar un instant per a repassar els seus pensaments. El seu fill Francis seia al seu costat.

-Tota la platja estava formada per aquella arena negra i calenta?- va preguntar.

-Sí -va dir Charles-. Com totes les illes, ja ho saps: les Galápagos. Estan fetes de lava, de roques volcàniques negres.

Són a l’Equador, per això el sol cau sense pietat sobre les roques nues. És un miracle que hi puga haver vida.

-Sí que és veritat…

-Però n’hi ha -va continuar Darwin-.

I el viatge fins arribar a aquelles illes remotes també va ser quasi un miracle. Vaig veure balenes grans com un vagó de tren que saltaven dins de la mar i em vaig estremir fins al moll dels ossos per un terratrèmol que va assolar una ciutat. Vaig explorar llocs del nostre món que ben poca gent ha vist o veurà. I per a fer tot això i una miqueta més, vaig navegar per tot el món, cosa que només un grapat d’anglesos han fet.

Es va perdre un instant entre els records de la seua memòria i, després, va dir:

-Quan jo era jove, la meua vida futura semblava molt clara. M’enviaren a la universitat perquè em convertirà en metge, com ho era mon pare, però a mi m’interessava més l’estudi del món natural. No hauria imaginat ningú com canviaria el meu destí…

-Gràcies a Déu -va dir el fill-, no et convertires en metge. No hauries pogut explicar-nos mai el misteri de l’evolució.

-Ara és difícil de creure -va dir Charles-, però el meu treball va causar tanta ràbia i tant d’odi que, a voltes, em feia por que els meus amics i els col·legues científics em condemnaren a l’aïllament i no tornaren a parlar amb mi.

-És una aventura meravellosa -va afirmar Francis-. La gent l’hauria de conèixer.

Charles va dubtar una miqueta i, després, va dir.

-M’hauria agradat poder llegir alguna cosa escrita pel meu avi sobre les idees i els seus fets i sobre com treballava… De manera que crec que tens raó, Francis. Ha arribat el moment d’escriure la meua història.

 

Títol: Charles Darwin i l’evolució

Autor/a: Ian Graham

Il·lustrador/a: Annaliese Stoney

Editorial: bromera

 

ACTIVITATS

1.            Amb aquest llibre es pot treballar a la classe moltes activitats de ciències socials, naturals i, fins i tot, filosòfiques.

2.            Escriu un conte o poema i envia’l per correu postal, acompanyat amb un dibuix, amb el teu nom, cognoms, curs, col·legi i telèfon a:

Grup LEO

apartat 4042

03080 Alacant

o por email a grupoleoalicante@gmail.com

Podran ser publicats al nostre BLOG.

 

Cuentos breves del CEIP Juan Ramón Jiménez

 Creación de relatos breves escritos en grupo por alumnos de 1º de Primaria del CEIP Juan Ramón Jiménez de San Vicente

LOS DOS AMIGOS

Había una vez un conejito y un leopardo que vivían en un bosque. Eran muy amigos y les gustaba jugar y estar juntos.


Un día apareció en el bosque un cazador que quería atrapar al conejito. El leopardo dejó que su amigo se subiera en su espalda y corrió a toda velocidad para alejarse. El conejito se agarró muy fuerte para no caerse.

Cuando el conejito vio que el cazador intentaba ir detrás de ellos, le dijo a su amigo que corriera más rápido. Se alejaron de allí y el cazador no pudo alcanzarlos. Entonces, llegaron a un lugar que no conocían y allí encontraron al rey del bosque que se encargaba de proteger a todos los animales. El rey les llevó a su casa con los demás animales. Y colorín colorado, este cuento se ha acabado.

Autores: Valeria Fernández, José Gadea y Héctor Gómez


 LA ISLA DE LOS DINOSAURIOS


Había una vez unos niños que estaban en su clase. Uno de ellos fue al baño y allí se encontró una máquina del tiempo. Volvió a clase y se lo contó a sus tres mejores amigos.


Más tarde, cuando salieron al patio fueron a verla y se metieron los cuatro juntos en ella. Viajaron a una isla de dinosaurios en la que había un volcán a punto de despertar. Al verlo, decidieron que tenían que salvar a los dinosaurios. Entonces, pensaron en construir un barco y meter a todos los dinosaurios dentro. Y así lo hicieron, se los llevaron a otra isla para protegerlos. Y colorín colorado, este cuento se ha acabado.


Autores: Álvaro, Lucía y Berta

 

El leoncito y su casita


Había una vez una familia de leones que vivían en una casita en la selva. El niño león quería irse a un castillo, pero sus padres no le dejaban y le explicaban que era un lugar misterioso. Sin embargo, el leoncito no paraba de pensar en marcharse. Y un día, cuando sus padres estaban durmiendo, decidió irse solo.


Por el camino se encontró a un leopardo que le preguntó dónde iba y le indicó el camino del castillo. Pero resulta que el leopardo no era un leopardo, era un rey malo disfrazado de leopardo para engañar al leoncito y atraparlo en su castillo.


Entonces, cuando el leoncito llegó al castillo, el rey lo encerró en una cárcel. Un día, aprovechando que el guardia que vigilaba la cárcel estaba dormido, sus padres entraron al castillo y le salvaron. Huyeron todos juntos y volvieron a su casita de la selva. Y vivieron felices y comieron perdices.

Autores: Eloy Martín, Vera Pellicer y Adrián Salar



ACTIVITADES

1.            Escribe un cuento o poema con dibujo y envíalo por correo postal a

GRUPO LEO

apartado 4042

03080 Alicante

o por Mail a grupoleoalicante@gmail.com . No olvides poner tu nombre, apellidos, curso y colegio. Podría ser publicado en nuestro blog.

 

Grupo Leo