miércoles, 6 de abril de 2022

Libros del mes de marzo: "Charles Darwin y l'evolució"

Resenya:

Acompanyem el famós científic Charles Darwin en les seues increïbles aventures! Darwin va recórrer el món estudiant criatures excepcionals i va desenvolupar la teoria de l'evolució de les especies per selecció natural. Vols saber mes coses sobre el científic i els seus descobriments? Amb tires còmiques i requadres amb dades curioses! Un viatge fascinant pels grans descobriments científics de la humanitat!

L’autor:

Ian Graham va nàixer a Belfast en 1953. En la dècada de 1970, va obtindre una llicenciatura en física aplicada i un postgrau en periodisme en The City University, Londres. A principis de la dècada de 1980, va treballar com a periodista i editor d'una revista a Londres abans de convertir-se en escriptor independent i mudar-se a la zona rural de Norfolk. 

Ian ha escrit més de 240 llibres, principalment llibres il·lustrats de no ficció per a xiquets i adolescents, sobre temes de ciència, tecnologia i enginyeria que van des de l'exploració espacial, l'aviació i la ciència forense fins a l'energia, els invents i els experiments científics. També ha escrit novel·les gràfiques basades en les històries d'El son d'una nit d'estiu i Robinson Crusoe.

La il·lustradora:

Il·lustradora i autora especialitzada en llibres infantils.

Annaliese Stoney es va graduar del curs d'il·lustració d'University College Falmouth en 2011 i ha treballat com a il·lustradora des de llavors. Viu en Wiltshire amb el seu espòs Steve, un forner, que treballa incansablement per a proporcionar-li a Annaliese suficients croissants per a: “alimentar la seua creativitat.

El treball d'Annaliese mostra un do per als personatges i l'humor visual. Açò s'adapta a una àmplia varietat de formats, des de publicitat i editorial fins a targetes de felicitació, encara que té una predilecció particular pels llibres per a xiquets.

El primer llibre il·lustrat i escrit per Annaliese va ser publicat en 2014 per Bonney Press (un segell de Hinkler). Des de llavors, ha il·lustrat nombrosos títols de ficció juvenil. Annaliese també oferix tallers escolars.

INTRODUCCIÓ

28 de Maig de 1876

El peu se’m va afonar en l’arena negra com si l’haguera posat sobre la terra d’un altre planeta. La calentor era insuportable, com si el foc de l’infern cremarà davall de les meues botes. Terra endins, les roques eren dures com el ferro i negres com l’arena. Uns fardatxos enormes, els més lletjos que he vist en la vida, s’apartaven quan jo passava. Aquella nit, vaig sopar carn de tortuga torrada en la foguera, a la llum de les estreles. Imagina-ho. La tortuga era tan gran que ben bé podia suportar un home damunt de la closca. I els ocells. Al principi, a penes em cridaren l’atenció aquells pardals menuts i de color terrós que volaven en esbarts.Jo encara no ho sabia, però aquells pardalets m’havien de canviar la vida i generarien una revolució en el camp de la biologia. Vaig estar a punt de descobrir-ho. No vaig comprendre com eren d’importants fins que vaig abandonar aquell lloc desconegut i estrany. Només quan els vaig recordar, després, vaig començar a veure que tenien alguna característica estranya. I aquell pensament ho va canviar tot.

Charles Darwin va callar un instant per a repassar els seus pensaments. El seu fill Francis seia al seu costat.

-Tota la platja estava formada per aquella arena negra i calenta?- va preguntar.

-Sí -va dir Charles-. Com totes les illes, ja ho saps: les Galápagos. Estan fetes de lava, de roques volcàniques negres.

Són a l’Equador, per això el sol cau sense pietat sobre les roques nues. És un miracle que hi puga haver vida.

-Sí que és veritat…

-Però n’hi ha -va continuar Darwin-.

I el viatge fins arribar a aquelles illes remotes també va ser quasi un miracle. Vaig veure balenes grans com un vagó de tren que saltaven dins de la mar i em vaig estremir fins al moll dels ossos per un terratrèmol que va assolar una ciutat. Vaig explorar llocs del nostre món que ben poca gent ha vist o veurà. I per a fer tot això i una miqueta més, vaig navegar per tot el món, cosa que només un grapat d’anglesos han fet.

Es va perdre un instant entre els records de la seua memòria i, després, va dir:

-Quan jo era jove, la meua vida futura semblava molt clara. M’enviaren a la universitat perquè em convertirà en metge, com ho era mon pare, però a mi m’interessava més l’estudi del món natural. No hauria imaginat ningú com canviaria el meu destí…

-Gràcies a Déu -va dir el fill-, no et convertires en metge. No hauries pogut explicar-nos mai el misteri de l’evolució.

-Ara és difícil de creure -va dir Charles-, però el meu treball va causar tanta ràbia i tant d’odi que, a voltes, em feia por que els meus amics i els col·legues científics em condemnaren a l’aïllament i no tornaren a parlar amb mi.

-És una aventura meravellosa -va afirmar Francis-. La gent l’hauria de conèixer.

Charles va dubtar una miqueta i, després, va dir.

-M’hauria agradat poder llegir alguna cosa escrita pel meu avi sobre les idees i els seus fets i sobre com treballava… De manera que crec que tens raó, Francis. Ha arribat el moment d’escriure la meua història.

 

Títol: Charles Darwin i l’evolució

Autor/a: Ian Graham

Il·lustrador/a: Annaliese Stoney

Editorial: bromera

 

ACTIVITATS

1.            Amb aquest llibre es pot treballar a la classe moltes activitats de ciències socials, naturals i, fins i tot, filosòfiques.

2.            Escriu un conte o poema i envia’l per correu postal, acompanyat amb un dibuix, amb el teu nom, cognoms, curs, col·legi i telèfon a:

Grup LEO

apartat 4042

03080 Alacant

o por email a grupoleoalicante@gmail.com

Podran ser publicats al nostre BLOG.

 

No hay comentarios:

Grupo Leo