Hui us recomanem Versos
de portes obertes, un delicat
poemari de Maria Dolors Pellicer i Sòria, amb divertides il·lustracions de
Josep Ferrer Pérez, publicat per l'editorial valenciana Iglú; perquè no hi ha
millor manera d'aprendre a estimar una llengua, aprofundir en la seua cultura i
progressar en el seu domini, que a través de la bellesa de les imatges
poètiques i la musicalitat dels versos d’aquesta escriptora valenciana. Versos
de llum, escrits en temps de confinament, que ens conviden amb il·lusió a
gaudir de tot el que passa de portes enfora. És un cant a la capacitat de sobreposar-se
a les adversitats i ressorgir enfortit i transformat.
Versos per aprendre a escoltar, a
jugar i rimar, a cantar i contar, a imaginar, a mirar la vida amb uns altres
ulls, il·lusionats. Un llibre imprescindible a les nostres aules i biblioteques
escolars, adequat a partir del segon cicle de primària i sense límit d’edat,
que vos farà gaudir i idear diverses i creatives dinàmiques que faran de la
poesia una necessitat vital.
Ressenya de Rosa
Mª Marcillas Piquer
L’autora:
Escriptora prolífica de LIJ,
guardonada amb diversos premis per la seua trajectòria literària; la seua obra
ha estat estudiada i catalogada en diverses publicacions especialitzades, i els
seus poemes musicats per grups com Samfaina de Colors, Trobaversos, TresCant,
entre d’altres.
Alguns dels seus títols: Cul culot, Fil que penja, Un elefant sota el
llit, La banda dels superbruts, Marina ja no té por, Versos diversos, Rimes i
rialles, Versos de tres sabors, Qui la rima l’endevina, La selva en vers,
Poalet de versos…
VERSOS DE PORTES OBERTES
Estret del llibre: Versos de portes obertes
Escriptora: Maria Dolors Pellicer i Sòria
Il·lustrador: Josep Ferrer Pérez
Editorial: IGLÚ, 2022
PROPOSTES DIDÀCTIQUES
Treballar les possibilitats visuals que genera un poema.
Escriure el poema combinant paraules i imatges o dibuixos referits a allò que el poema ens està dient.
Inventar un abecedari. Buscar un motiu que tinga una relació amb el contingut del poema i decorar les lletres (per exemple: les majúscules, totes les lletres O, o totes les A del poema…)
Recrear la poesia visualment mitjançant els cal·ligrames; composicions poètiques, en les quals la distribució del text té relació amb el seu contingut.
ACTIVIDAD
Escribe un
cuento o poema con dibujo y envíalo por Correo postal a:
GRUPO LEO
Apartado 4042
03080 ALICANTE
o por email
a grupoleoalicante@gmail.com
No olvides
poner tu nombre y apellidos, curso, colegio. Podría ser publicado en
nuestro BLOG.
2 comentarios:
Un trabajo
Muy didáctico. Mi felicitación. Es es objetivo de este apartado del libro del mes.Promueve a su lectura y a la creación literaria
Precioso trabajo.Diego.
Publicar un comentario